svt.se
Kategori: Andra Avenyn

Avsnitt 175 – vad tycker du?

AA_avsnitt_175

Hamza har inget alibi för kvällen i parken och Ursula börjar tappa tålamodet. Var tror du Hamza befann sig? Ulla och Greger fortsätter sin kamp på skolan. Det verkar som om Natalie och Markus är mer än bara vänner… Elller? Vad tror du? Och Hästen? Verkar han vara en pålitilig vän?

Kör igång – diskutera fritt!

Hanna onsdag 10 februari 2010


144 kommentarer

onsdag 10 februari 2010 11:21

Omg Vad bra avsnit jag tror fortfarande det e marcus som har våldtagit Liv Hamza e oksyldig men jag förstår inte varför han inte bara sa vart han va. Längtar till nästa avsnitt. Ps Marcus e dum i huvudet .

Lucas
onsdag 10 februari 2010 11:32

Ah det va bra, längtar tills nästa.. Har vetat hela tiden att det inte va hamza, men frågan är vem det är.. Kim el markus kanske. vill inte det men.. hoppas på nån helt annan som man kanske inte ”vet” vem det är.. vi får väl se..

kössen
onsdag 10 februari 2010 12:11

avsnitten var jättebra! längtar också till det nästa. tycker synd om markus, jag förstår honom att han tror som han tror, det skulle jag också göra!
bra att hamza kom ut, fast synd om liv som får veta att det han är fri sen. och veta att själva våldtäcksmannen går fri :s
jag älskar andraavenyn! ett stoooort fan :)

kajsa
onsdag 10 februari 2010 12:13

besök min blogg är ni snälla.
kommentera massa, det gillar jag! :)
http://kajsajohanna.devote.se

kajsa
onsdag 10 februari 2010 12:22

Lustigt nog tänkte jag i inledningen av den här episoden att Hamza måste ha varit hos Hästen den kvällen, och det är därför som han inte talar om vart han var. Och så stämde det ju. Jag tror dock att Hamza kommer ha mycket stora problem i framtiden nu. Alla kommer fortsätta misstänka honom och troligen kalla honom våldtäksdåre eller våldtäktsman.

Fredrik Färs
onsdag 10 februari 2010 15:02

Hamza har en tuff framtid just nu. Jag tror dock att det är Markus som våldtagit liv, varför vet jag inte, men jag tror det. Hihihi, ska bli spännande att få se vem det är sen.

onsdag 10 februari 2010 15:29

Jag undrar vad Hästen har på g. Förvånar mig inte om han har någonting med våldtäkten att göra..

Mani
onsdag 10 februari 2010 16:22

va skönt att Hamza har kommit ut och va skönt du HÄSTEN du är grymast

hejshan
onsdag 10 februari 2010 16:33

Om det nu skulle vara så att man inte skulle vinna tröjan, finns det möjligheter att köpa en sån tröja privat av er eller så? sen undrar jag om det är 1 tröja som ni lottar ut eller flera? Är det en munk tröja med dragkedja eller inte? Skulle nämligen väldigt gära vilja ha en sån:)

När ugnefär komme nya bloopers, bakomfilmer eller bilder upp? :)

onsdag 10 februari 2010 16:34

Jag trodde aldrig att det var Hamza. Tycker det var väldigt ruttet av hans ”kompisar” och ens tveka på att han var OSKYLDIG. Jag menar Liv, Roxanna, och Kim. Dom borde väl känna honom tillräckligt bra för att veta det. Fast i och för sig, med den där historien med Jossan och Dildo och Karim, så kanske man hade tvekat. Men han är ju så förändrad.
Är ganska säker på att det inte är Kim eller Markus heller. Visserligen var Kim hög och Markus sur mot Liv, men de skulle väl aldrig göra något sådant! Speciellt inte Kim! Men nu hittar de väl hans mobil i parken och tror att det är han.

Leo
onsdag 10 februari 2010 16:55

Jag längtar jätte mycket till de andra avsnittet.

Emma Abrahamsson
onsdag 10 februari 2010 16:56

JAG HAR INTE SÄTT KITTY PÅ ETT TAG.HON KAN HA SLUTAT PÅ ANDRA AVENYN.BRA AVSNITT

VAR ÄR KITTY
onsdag 10 februari 2010 16:58

Det är Hästen!!! Är ju helt självklart efter dagens avsnitt.

Alice
onsdag 10 februari 2010 17:00

BRA AVSNITT, DET VAR INTE HAMZA. MEN JAG TROR ATT MAN VRKLIGEN TYDLIGT KA SE … ATT DTE ÄR MARKUS SOM HAR VÅLDTAGIT LIV HELLSTRÖM. EFTERSOM..HAN ÄR HELT SJUK . PÅ NÄSTA AVSNITT SÅ SÅG MAN JU HUR VANSINNIG HAN VAD. MEN HAN TROR ATT KIM OCH HANS FARSA HAR HAFT NÅTT IGEN, EFTERSOM NÄR KIM TOG SKJORTAN GENOM BYXORNA, !!

JA NI..LÄS DETTA!
onsdag 10 februari 2010 17:01

vadå alicie? tror du att hästen har våldtagit liv hahah..??

JA NI..LÄS DETTA!
onsdag 10 februari 2010 17:02

jag tror inte hästen har nått med våldtänkte ocg göra. han utsätter aldig säj själv i sånna sitationer, det är saker som gör åt honom isf. men det är markus.!

JA NI..LÄS DETTA!
onsdag 10 februari 2010 17:05

var är kitty

fgdhr
onsdag 10 februari 2010 17:07

hästen kan de inte vara !? eftersom hästen var med på videoklippet det sista.
och kim kan det ju inte vara, då skulle liv säkert kommit ihåg det nu i efterhand & han är inte sån så han skulle göra det , & markus kanske det ka vara men han verkade ju så så förvånad och allt när han hittade henne, de kan vara vem som helst.

onsdag 10 februari 2010 17:19

grymt ansnitt

29
onsdag 10 februari 2010 17:25

Hamza är oskyldig det är Markus för han skrek ju till liv att ahn hata henne och sådär

Amanda
onsdag 10 februari 2010 17:25

Att *

Amanda
onsdag 10 februari 2010 17:31

Faaaan blir så arg på att markus tror det är något mellan kim och hans pappa…. åh! -.-

Alltså åååh, tänk om det är Kim eller Markus som våldtagit liv, åså hamnar dom i fängelse och försvinner ur serien :( :( mardrömmmmmmmmm!

Soffie
onsdag 10 februari 2010 17:32

det e marcus så klart. hamza e oskyldig. ps: marcus var ju full efter festen han skrek på henne när han gick hem! dom gick typ hem samtidigt oxå. det e MARKUS

ÄLSKAR ANDRA AVENYN <3

bäst
onsdag 10 februari 2010 17:34

Idag fick vi inte heller några som helst ledtrådar på vem det är……… Och nu får vi vänta 2 veckor tills vi vet det bästa gång

Ulrika
onsdag 10 februari 2010 17:37

Det är ju Greger som våldtagit, han var på festen och han är inte som alla andra.

Jesper
onsdag 10 februari 2010 17:40

De är Greger som har våldtagit henne! Så ni kan säga vad ni vill! Marcherivenus har Marcus och sitt testament! -.- Kan inte fatta de, kan någon förklara om Marcus och hans Marcherivenus? De är synd om killen. Hoppas DILDON och Jossan kommer tillbaka!
Borde handla liiite mer om ungdomarna! :) Mvh Ripulla

onsdag 10 februari 2010 18:02

har andra avenyn uppehåll vid os. snälla svara

fgdhr
onsdag 10 februari 2010 18:09

blev jätte shockad att Katarina sa så till Sigrid,men tror att hon inte kommer flytta ..
tror oxå att Greger våldtog Liv.
för Hamza var säkert med jobbet med de två tjejerna.
tycker Marcus överdrev att putta ner kim som man fick se en smygtitt om vad som skulle hända nästa vecka, liksom varför skulle kim tycka om nån som är typ 30 år äldre ?
men avsnittet var bra man fick reda på mer saker.
tycker Lotta ska komma tillbaka nu,
och Olga och David m.m man undrar ju lite :D

emma
onsdag 10 februari 2010 18:16

Rätt bra avsnitt! :)
Bra att Hamza släpptes, vem som helst fattar att han är oskyldig!
Oj!! Vad Silvia blivit stor! Men det kanske inte var Ava då, får väl fråga min kompis! :)

onsdag 10 februari 2010 18:29

fattar ni inte attt hamza var rädd vad hästen skulle säga, om han hade sagt var han va!

marcus
onsdag 10 februari 2010 18:43

Mcyket bra avsnitt, fast Kitty har jag inte sett på länge, lite tråkigt! ,men ändå så var avsnittet toppen! , Jag hatar Hästen :P

ediin
onsdag 10 februari 2010 19:22

Ja tror det är Markus som har våldtagit Liv,har en känsla av det och vill inte att Markus & Natalie ska få ihop det dom passar inte ens ihop tycker inte ja. Och sen att Kim & Greger skulle ha ihop det bara för Greger sa till Kim att stoppa ner skjortan i byxorna så kommer Kim ut från kontroret så står Markus att dom har haft sex fan han drar ju slutsatser innan han frågar varför Kim va som egentligen han gjorde inne på kontoret. Han borde ta reda på fakta mer,innan han misstänker saker sen liksom Greger är minst 30 år äldre än Kim sen varför skulle Kim vilja va med Greger?

Stort AA-Fan
onsdag 10 februari 2010 19:23

Såg ni samma ansnitt som mig?? såklart det inte kan vara hästen då han var med på videon som frisläppte hamza,och tror ej att den var buggad.

s
onsdag 10 februari 2010 19:55

Aboow cok bra den va :O
vill bah se nästa del asso shiiiaat va bra meh hoppas de går bra meh hamza nue shiat. :/

Fan andra avenyn e BÄST!! :D

p.s kolla min blogg!
http://www.Laleh.webblogg.se ;)

onsdag 10 februari 2010 19:56

till hedda

lla är förvånade, den som har våldtagit liv vet inte om det själv, Markus var jua s full. Och han kommer snart på det…!!!!
har sett de

Tova
onsdag 10 februari 2010 19:56

Alla är förvånade*

Tova
onsdag 10 februari 2010 20:07

Jag tror det är kim för han va ju lix typ drågad (stavning)visste hela tiden att de inte var Hamza =) men men glöm inte kolla min bdb med ( zazzasflikka @ bdb ) & glöm inte bloggen =) http://feliiciaolsson.blogspot.com/

onsdag 10 februari 2010 20:13

Det är något Hästen har i kikaren!
Det där var ju falska bilder!! Tror jag, men det känns som om det är något han har i kikaren…
dagens avsnitt var bra, men det kändes kortare än vanligt

Tonylover
onsdag 10 februari 2010 20:30

Jag älskar verkligen Hästen,
rå o förstör allt som kommer i hans väg!
Säljer tjejer o tjänar pengar, skulle jag också gjort om jag hade makten

http://www.melajsa.blogg.se

onsdag 10 februari 2010 21:13

Det är klart det är greger som våldtog henne. Han var på festen och han är ju arg på liv för att hon berättade att han va gay..

Simon
onsdag 10 februari 2010 21:39

jag visste attt det nt vara hamza , jag tror nt att det är varken kim eller markus , tänk så äre greger han verkar lite mysko
men annars äre hästen ;)

maja
onsdag 10 februari 2010 22:34

Hamza är helt klart oskyldig eftersom han inte fick någon stämpel på handen, och Liv såg ju att den som våldtog henne hade en stämpel. Men Hamza trängde sej ju och fick ingen?
de är säkert Marcus.. :p

stina :D
onsdag 10 februari 2010 22:56

jag tror att det är marcus för det är ju inte hamza han hade ju ingen tatuering på handen och liv sa att han hade det han som våldtog henne. Smart kim var när han tog upp byxorna, öppnade dörren och knäppte upp byxorna där ute heheh smart kunde ha väntat med ¨öppna ::P

minna
onsdag 10 februari 2010 22:59

INGET AA FÖRRENS 3E MARS IGEN SUGER FETT PALLA VÄNTA !!! JA TROR DET ÄR MARKUS,OCH SEN PERSONEN SOM GJORDE DET ÄR SMAL OCH SPINKIG DÅ KAN DE KNAPPAST VA HÄSTEN! Sen om det är Markus så kommer inte Natalie vilja va ihop med han ens om hon får reda på att det är Markus som har våldtagit Liv,iofs är dom inte ihop men dom pussa ju iofs varann på munnen 2 ggr idag och hon verka rätt lycklig men ja tror inte det kommer hålla om det stämmer att Markus är skyldig till våldtäkten på Liv eller tror ni det kommer hålla mellan dom? Det tror inte jag!!! Natalie är ju typ bästa kompis med Liv!

Stort AA-fan
onsdag 10 februari 2010 22:59

Jag tror det är hamza asså. Men kim var ju ganska kanon med. Men hamsa är nog inte oskyldig. Däremot när dennis misshandla hamsa i förhörsalen skulle han nog tänkt på. Känns nästan som att det kommer hända dennis ngt nu..

gustav
onsdag 10 februari 2010 23:22

det är MARCUS!

Matilda
onsdag 10 februari 2010 23:23

Det kan vara någon torsk som trodde att Liv var den prostituerade tjejen som blev jagad och som Hamza försvarade.De är ju snarlika och i mörkret är det lätt att ta fel.Jag tror att Hästen har ett finger med i spelet.Några av hans hallickar eller kunder kan ha våldtagit Liv.Nu blev ju Hamza frikänd tack vare filmen som visades i häktet.Men han förväntar sig säkert gentjänster.Stackars Hamza.

Helen
onsdag 10 februari 2010 23:27

dom har en hålhacke på Hamza och Hästen har ju någonting med våldtäkten att göra.. det märker man

Mani
onsdag 10 februari 2010 23:27

Fan va skönt att hamza fick gå fri :D
Jag tror det är marcus som är våldtäckts mannen för att han inte kan hantera sitt arga beteende och för att Nathalie och han verkar ha nått tillsammans och då tänkte jag på det natahalie sa till roxanna ”att det är inte jag som är ihop med en våldtäcktsman” allså då kanske det är hon som är det istellet :P

Johanna Olsson
onsdag 10 februari 2010 23:31

Tror stenhårt på att det är kim. Han har aldrig behandlat Liv särskilt bra. Han är allmänt otrevlig och var på droger den kvällen. Han har ju lätt för att snetända. Dessutom har han visat sig själv vara rätt sexfixerad och allmänt kåt på liv vid andra tillfällen

Tom
onsdag 10 februari 2010 23:41

Stackars Kim.Först när Greger kramar honom och blir tröstad så kommer Marcus hem och missuppfattar situationen.Så tror man att han blir vän med Kim igen tack vare Nathalie som tycker att de ska prata ut.Hon tycker att han även ska prata med Greger.Kim som precis varit där för att förklara att Marcus varit sur på dem båda är glad att han kunde lugna Greger.Men dumt att han gick ut genom dörren med gylfen öppen.Precis då kom Marcus och missuppfattar situationen igen.

Helen
onsdag 10 februari 2010 23:52

Katarina är bara för mycket.Hon är som en liten bortskämd ”pappas flicka” som blir avundsjuk på att pappa har träffat en tant som har en pojke som blir hennes ”låtsaslillebror”Hon ska inte bestämma över att Per och Sigrid gifter sig och kräva vem som ska bo i huset.Roland som frivilligt tänker flytta gör nog det för att det känns hemskt för honom att Sigrid och Per är ett par och bo i samma hus som dem.

Helen
torsdag 11 februari 2010 00:40

ja kararina ska ge fan i att bestämma över om sigrid o pär ska gifta sig det angår inte henne bode varit hon som skulle bli våldtagen i stället för stackars liv

ahmed
torsdag 11 februari 2010 00:46

Fattar inte att markus våldtog liv. Hoppas man får se erkännadet snart! Tycker med att Lotta borde komma tillbaka :D Ngn som vet varför hon har slutat? Inte många avsnitt kvar nu, synd att de är uppehåll för OS i två veckor. Tycker att de kan visa de på alla sportkanaler som vi har istället :D

Sandra
torsdag 11 februari 2010 00:56

jag tror absolut inte att det är Hamsa och har aldrig trott det heller. Antingen så är det Kim eller Markus då ingen av dem kommer ihåg någonting ifrån festen, och båda har stämpel.

lollo
torsdag 11 februari 2010 01:32

det är inte hästen eller Greger för att Greger e bög och hästen hade inte stämpeln, han va inte ens på festen!,det är inte hamza som är våldtäcksmannen för att han fick ingen stämpel på festen,han fick inte heller gå in på festen utan han gick in utan tillåtelse!Och jag tror inte att det är marcus för att han var väldigt förvånad då han såg liv ligga där på parken och förresten så kan marcus inte boxas! Kanske det är kim för att han va både full och drogad, och han e bi Och kan boxas!

erkän ni vill veta!!:P
torsdag 11 februari 2010 01:49

Sandra.Det var Pers fel att Lotta försvann.Han mer eller mindre tvingade henne att hämta ut pengar från ett bankkonto i Scheiz.När pengafusket upptäcktes så gav han sin egen dotter skulden.Pengarna skulle låtsas gå till kyrkan.Hon hade inte hjärta att ljuga för Dennis.Det var därför Lotta försvann.

Helen
torsdag 11 februari 2010 01:59

Fredrik Färs.Jag tror att Hamza egentligen var på väg hem från festen.Han var ju förbannad och gick kanske till hotellet för att lugna ner sig.Eller så mötte han Hästen
som tyckte att han skulle följa med och lugna ner sig med en öl.

Helen
torsdag 11 februari 2010 02:09

hejshan.Katarina borde flytta ihop med Hästen.
De förtjänar varandra.Båda gör andra människor olyckliga
var och en på sitt sätt

Helen
torsdag 11 februari 2010 02:12

Alice.Men Hästen var ju på hotellet samtidigt som Hamza.

Helen
torsdag 11 februari 2010 02:33

Och så fick dom ju in ett gutt soundtrack efter catfighten med. Guns’N'Roses med Ain’t it fun.. Asbra gitarriff för att skapa gåsar på huden.. Du har fågek på dig, kom in kom ut

Helipop
torsdag 11 februari 2010 03:13

jag håller med makrus är dum i huvdet dra slutsatser innan han har taget redan på fakta jag tro att markus är bi

mats
torsdag 11 februari 2010 08:44

jo avsnitten var bra! Extra bra blev det när jag såg min dotter på tv screenen ;) Silvia är min dotter i serien hon va såå duktig.. :*

Sanna
torsdag 11 februari 2010 11:25

mats.Ja.vem vet? Kanske Marcus egentligen är svartsjuk
för att han tror att Kim tänder på pappa Greger.

Helen
torsdag 11 februari 2010 11:25

SÄGER DETTA EN GÅNG TILL HAHA, DET ÄR MARKUS SOM HAR VÅLDTAGIT LIV HELLSTRÖM! FÖR JAG HAR SETT DET. NI KOMMER TACKA MIG … NÄR NI SJÄLVA HAR SAGT DET. OM DET HADE VARIT KIM SOM HADE VÅLDTAGIT LIV, SKULLE HAN SÄGA FÖRLÅT, OCH ÅKA IN I FÄNGELSET HELA SERIEN UT. MARKUS KAN GÅTT GÖRA DET…EFTERSOM HAN VAR EN MED FRÅN FÖRSTA BÖRJAN ! MEN HAR SETT OCH DET ÄR MARKUS

VET ALLT
torsdag 11 februari 2010 11:31

Sanna.Jasså är den lilla flickan son spelar Silvia din dotter?Hon är ju jättesöt.Hon är ju väldigt mörk.Kommer hon från ett annat land?Hamza och Roxana har ju båda utländskt ursprung.Så det vore ju konstigt om deras barn skulle se svenskt ut.

Helen
torsdag 11 februari 2010 12:48

Jag tror inte det var hamza kim eller marcus som våltog liv. Om det är rätt gjort är det inte någon av dem, för både marcus och kim har ljusa (rutiga) skjortor på sig och jackan på våltäcks mannen kassar upp och det är en mörk tröja under! Jag tror det är någon av dem i det andra killgänget, som marcus bjuder hem på förrfest och dem som sedan fikar på 24:an när liv upptäcker stämplen!

evelin
torsdag 11 februari 2010 14:04

Jag tror att Roland och Sigrid är de ärligaste av de på Björnsängar.Katarina är en bortskämd slyna som inte tänker på någon annan än sig själv.Precis som pappa Per.

Helen
torsdag 11 februari 2010 15:57

Helen:
Jag håller med om det du säger..Inte för att låta överdriven eller så… Så tycker iaf JAG att rika personer är lite för mycket ” fin i kanten om man säger så ”
Men andra avenyn är fett bra. Längtar till nästa avsnitt. Markus värkar ju ha ganska högt temprament, han kan bli ganska arggresiv och så var han var ju rätt arg på festen, det förvånar inte ett dugg om han har gjort det mot Liv Vilket JAG tror!! :)

Plus.. Jag vet !

Malin
torsdag 11 februari 2010 16:03

BRA AVSNINT! MEN JAG TROR DE ÄR MARCUS FÖRATT HAMZA FICK JU INGEN STÄMPEL. PÅ HANDEN.!!? VARFÖR KOMMER INTE JOSSAN OCH DILDO OCH KARIM TILLBAKA DÅ VAR DEN BÄTTRE !! SNÄLLA TA IN DOM IGEN!!!

emad
torsdag 11 februari 2010 16:04

om ni kollar på avsnittet som våldtäkten hände så ser n i att den personen som våldtog liv är alldeles för lång för att vara Kim, alldeles för tanig för att vara Hamza och han har dessutom samma kläder som Markus hade på RBC festen.

Moderator
torsdag 11 februari 2010 16:26

nääääheee andra avenyn kmr tbx den 3 mars !! :( <3

torsdag 11 februari 2010 16:31

Guuh! Vad jag längtar tills Mars :( <3

Men man trodde ju det var Hamza först men undrar om det är någon ny som har kommit dit eller så, jah menar deh var juuh svarta handskar som Hamza brukar ha.

Roxana kanske går lite för långt :/ Jag menar,hon tror att det är Hamza, dom har ett barn tillsammans och då ska man ju tro på en… :/ Men Greger är också lite hård mot Ulla. Ulla borde vara chef, och vill veta mer om kittys dotter Texas/Madeleine :D Det ska bli skiiitskojj tills MARS… :D

Kraaaaaaaaaaaam x)

Sarah :)
torsdag 11 februari 2010 16:37

plus ja har skat för att de e markus man märkere fan

torsdag 11 februari 2010 16:47

Jag visste att det inte var Hamza !
Det är Markus. Jättebra avsnitt. Men visa mer Kitty och hennes dotter.

Anna
torsdag 11 februari 2010 17:04

Inte skulle väl lilla söta snälla vänliga MArcus våldta någon? Han har ju redan varit ihop med Liv dessutom, och har väl haft ”normalt” sex med henne redan? Att det inte var Hamza däremot var ju uppenbart från början. Men tycker man inte att Liv borde känna igen lite hur personen såg ut? Jag menar, var det Hamza eller Marcus som hon känt länge borde hon väl vetat det? Men jag har aldrig blivit våldtagen själv så vad vet väl jag om vad man uppfattar..

Sananas
torsdag 11 februari 2010 17:21

fy fan va bra avsnitt.men de va inte hamza de är markus.ANDRA AVENYN ÄGER

pontus
torsdag 11 februari 2010 17:26

Tyckte det va jäkligt bra..Skulle vilja se Hästen skydda Hamza lite mer..!

Jocke
torsdag 11 februari 2010 17:52

”VET ALLT”

Och kan du vara så vänlig och tala om hur och vart du sett detta om man får fråga? Varför ska vi annars tro på dig? Upp till bevis!

Micha
torsdag 11 februari 2010 18:22

Tror inte det är Hamza som har våldagit Liv!
Hamza ville nog inte berätta vart han var för att Roxana skulle bli arg eller att han inte minns..om man är riktigt stupfull så kan det bli så.
Nu är andra avenyn hur spännande som helst!!;D
Hon som spelar Silvia är ju hur söt som helst!!

Ronja
torsdag 11 februari 2010 18:36

jag tror att de va rasmus som gjorde det… han gick säkert ut på promenad sen såg han liv och blev plötsligt lite knullsugen….

ölpojken
torsdag 11 februari 2010 19:35

bra avsnitt:D
Spännande och roligt, haha:D Bra att det inte handlar om kitty så mkt, hon är tråkig….(

HEJ
torsdag 11 februari 2010 19:37

emad

Dildo jossan olga karim och alla dom, dom har jobb nån annan stans , det är många som hoppar av bga för dom har andra jobb. !!

Malin
torsdag 11 februari 2010 21:56

Varför tror alla att det är markus? Han som är våldtäktsmannen han springer fort och balanserat, vilket kräver att man är nykter, och jag tror inte att man nyktrar till sig så mycket från stupfull till sjukt fokuserad, dessutom ser jag i ögonen på markus att han fortfarande älskar Liv… Jag hoppas fortfarande på att han och Liv får ihop det igen, förresten så undrar jag en sak till, varför är alla så hårda mot markus? Hur normalt är det att plötsligt så börjar din kompis som är i söka efter din farsa hela tiden? Och efter ett tag så står han med armarna kring honom i ditt vardagsrum, bara sådär? Och ca en vecka senare så kommer din kompis ut från din farsas kontor och knäpper byxorna? det är klart att det misstolkas! så sluta att döma markus, han har all rätt att vara misstänksam.

jag
torsdag 11 februari 2010 22:48

Tycker det är dåligt att visa ett program som främst Andra Avenyn är ett ungdomsprogram där en gravid kvinna sätter sig o dricker vin. Visst finns det många åsikter om att det är ok o dricka eller inte. Men inte i detta programmet är det ok!!!

Carolin
torsdag 11 februari 2010 23:10

Jocke.Jag tror inte att Hästen är snäll mot Hamza på ett ärligt sätt.Naturligtvis kommer han att utnyttja Hamza så han blir mer och mer inblandad i Hästens skumma arbrten.

Helen
torsdag 11 februari 2010 23:20

Sananas.Jag tror inte att Liv hann se ansiktet på våldtäcktsmannen.Det var mörkt.Hon sprang och föll omkull.Någon drog henne i benen när hon låg på magen.Sedan fick hon ett slag .Det var kanske då hon såg stämpeln på handen.När han förgrep sig på henne så låg hon fortfarande på magen.Så händerna är väl det enda hon har sett eftersom de var i närheten av hennes huvud.

Helen
torsdag 11 februari 2010 23:25

Carolin.jag reagerade också på att Katarina drack vin
trots att hon är gravid.Men har man inget förstånd så vet man inte bättre.

Helen
torsdag 11 februari 2010 23:27

Melissa.Akta dig för Hästen så att han inte säljer dig.

Helen
fredag 12 februari 2010 04:28

bra avsnitt. jag vet att det inte är hamza han fick ingen stämpel. markus tröja stämmer me v-mannens men markus har inte någon mudd på sin jacka. kim har mudd på jackan men han har dock vit tröja…. men hamza är de ju inte….

ea
fredag 12 februari 2010 04:42

jo å hamzas kläder stämmer inte in…. kolla tror att kim kommer att åka dit nu men det är inte han. markus kan ha hunnit hem å bytt jacke å dragit på sig vantar…. ha ha å hästen var alldelas för gammal för att ta sig in på festen…. tror att det är nån helt annan….

ea
fredag 12 februari 2010 11:01

Hej hej!

Ja undrar över lite saker…
Kommer Jossan , olga o Karim tillbaka? för Jossan olga o liv bestämde ju att dom skulle ses vid kyrkan om ett år….
Och kommer man få se mer av kitty och hennes dotter?????
Saknar : David , Jossan , olga i serien de e inte samma sak utan dom.. hoppas dom kommer tillbaka…

Älskar Andra Avenyn

fredag 12 februari 2010 11:44

Till de som misstänker Hästen vill jag säga några saker.
.Hästen går inte på skolan.Varken som elev eller lärare.
Inte ens städare för det har han andra som är.
.Liv kom ju ihåg att hon inte ville släppa in Hamza.I så fall hade hon ju även kommit ihåg om Hästen velat komma in.Skulle han ändå ha en stämpel så har han gett sig själv den utan att någon sett det.
Om man ser till hans fysik så tror jag inte att han trots sina långa ben kan springa så fort.Han ser ut som en lönnfet gubbe. Han flåsar väl så fort han sprungit minsta lilla sträcka i långsam takt.Sedan tror jag inte att han har spetsiga ungdomliga skor.Skulle han ändå ha det så tror jag att han med tanke på sin längd har större fötter än de som sågs springa.
Däremot så kan jag mycket väl tänka mig att Hästen kan våldföra sig på tjejer.Han tycks ju inte ha så bra kvinnosyn.Per skulle nog också kunna våldta.Fast på ett ”finare” sätt.Alltså inomhus där ingen kan se dem.
Jag tror inte heller att han kan springa så fort.Han är väl i alla fall runt 60 år.

Helen
fredag 12 februari 2010 14:03

De flesta program under OS utgår för att ge plats åt OS-sändningarna. Så, det är inte bara vi som gillar AA som får vänta på vårt program…

fredag 12 februari 2010 15:16

SÅHÄR ÄR DET, JAG HAR SETT AVSNITTEN FRAM. OCH DET ÄR MARKUS SOM ÄR VÅLDTÄNKSMANNEN, DET ÄR INTE HAMZA ELLER KIM

MAMMAS DÖD

TRÖGA IDIOTER!!
fredag 12 februari 2010 15:51

minna.Ja Kim kunde väntat med att öppna dörren efter att han stoppat ner skjortan i byxorna.Det hade gällt det samma om det i stället vore Ulla som bett honon stoppa ner skjortan i byxorna.Kim är ju bisexuell och kan väl lika gärna misstänkas att vara med en mogen kvinna som man.Vad gäller städad klädsel så tycker jag nog att Kim har det även om skjortan inte är nerstoppad i byxan.Det är en annan sak om han klagar på byxor som hänger ner över halva rumpan.Inte så trevligt om fartränderna syns.På något sätt verkar Greger gilla Kim.Han uppskattade att Kim förklarade missförståndet att de skulle ha ett förhållande.Sedan skrattade han när Kim lydde honom precis som han tänkte.”Du är för söt lille pojke”.På ett gulligt sätt utan sexuell innebörd.Han tycker nog att Kim är en fin kille och en bra kompis till Marcus.

Helen
fredag 12 februari 2010 15:55

ea .Hästen hade nog många velat dansa med.Eftersom han är så söööt.Ha,ha,ha.

Helen
fredag 12 februari 2010 17:33

ni som skriver att ni sett programmen framåt och vet att det är marcus, vart hittar ni dom då? upp till bevis att ni sätt dom då.
Btw, det är inte marcus.. tror inte jag,
och kim va riktigt korkad som öppnade dörren innan han stängt byxorna, vem som helst skulle ju kunna se det och misstolka, marcus har all rätt till att vara sur på kim.

Sandra
fredag 12 februari 2010 19:24

DET ÄR MARKUS SOM HAR VÅLDTAGIT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TRÖGA IDIOTER!!
fredag 12 februari 2010 19:44

Sandra.Visst kan det misstolkas av Marcus när Kim kommer ut genom dörren just som han stoppar skjortan innanför byxorna.Men jag tycker ändå att han skulle ta Kim avsides och fråga vad han gjort där inne eftersom han tydligen hade haft gylfen öppen.Då hade ju Kim kunnat förklara varför han var inne på Gregers kontor.Att han ville förklara för Greger att Marcus missuppfattat kramen de gav varandra.Att han tolkade det som om att de var ihop.Och att Greger hade tyckt det såg prydligare ut med skjortan instoppad och att han höll på att stoppa ner sin skjorta.Greger blir så klart förvånad när Marcus vägrar att svara då han ringer.Jag tror att Nathalie får medla mellan de båda unga männen igen.

Helen
fredag 12 februari 2010 20:50

Hejj:D
kommer inte andra avenyn avsnitten läggas upp på sidan?(under os saken X))

<33<3<3

+ ANDRA AVENYN OCH RIVERSIDE ÄGER ALLT OCH ALLA!!!<3

sabina
fredag 12 februari 2010 22:42

DET VAR HAMZA ELLER GREGER!!!!!
jag tror att hästen förfalskade videon men våldtäcktsmannen hade håriga armar och det har greger!!!

DET VAR GREGER ELLER HAMZA
fredag 12 februari 2010 22:53

heej jag har precis kollat på ”våldteckts”avsnittet och man hör våldtecksmannen pusta det låter precis som KIM det får inte vara han!!!!!!!!!!!!

Stackars Liv
lördag 13 februari 2010 11:22

Jag tror att de är marcus som våldtagit liv.. både, kim, hamza och marcus hade liknande vantar men marcus hade svarta byxor och kim har större ben än vad våldtäcktsmannen hade!

Btw, hatar greger! han lever verkligen på att göra livet surt för ulla!

Emma
lördag 13 februari 2010 13:53

Jag tycker Kim o Marcus ska bli tsm dom skulle vara så söta då när dom står och pussas o kramas! hehe ;)

lördag 13 februari 2010 15:16

DET VAR GREGER ELLER HAMZA.Jag tror inte att Varken Greger eller Hamza är skyldiga.Som många har lagt märke till så var det någon som är smal.Hamza är inte smal.
Det är däremot Greger som mycket väl kan springa fort.
Men även om han har jeans på sig så tror jag inte att han har den typen av skor som man såg på de springande benen.
Håriga armar har många män.Så bara för att Greger har håriga armar så bevisar det ingenting.Och om han hade en stämpel så hade han satt den på sig själv.Även om Greger blir arg och kan vara elak så tror jag inte att han brukar fysiskt våld.Han är ”duktigare”på att vara psykiskt elak.

Helen
lördag 13 februari 2010 16:04

…..DET ÄR MARKUS..SOM HAR VÅLDTAAAAGIIIIITTTT LIIIIIIIIIIVVVVVVVV …..(TRÖTT )

FATTA SNÄLLA

TRÖGA IDIOTER!!
lördag 13 februari 2010 18:04

Är det någon som vet om Hästen hat ett sto i sitt stall?

Helen
lördag 13 februari 2010 18:10

Hamza fick en stämpel av Roxanna, hon tog stämpeln från bordet där Liv stod, stämplade sej själv och sedan hamza…

Sofia
lördag 13 februari 2010 21:21

Är det bara jag som har lagt märke till att catharina dricker vin i detta avsnitt? hon är gravid! en miss där kanske?

B
söndag 14 februari 2010 04:25

B.Jag märkte också att katarina drack vin.Men eftersom hon är så dum i huvudet så fattar hon inte att gravida bör avstå från alkohol.

Helen
söndag 14 februari 2010 10:16

Tyckte avsnittet va bra som vanligt, men varför drack katarina rödvin? Hon är ju gravid, ingen snygg miss!!

Ida
söndag 14 februari 2010 19:54

´Fy fan asså!! Det är inte Marcus eller Hamsa! Kan ni fatta det!
Jag vet vem det är!
Det är Dennis!
Min kompis och jag känner Filip ( Marcus ) OCh han var hos oss för några dagar sen. Och då frågde vi vem det var och det var Dennis! Livs pappa.
Det är sant! Och jag har träffat Kim,Rasmus,Ulla,Liv Dennis,Katarina och Kitty.
Så fan asså jag vet vem detta är!!

Cornelia " AA FANS "
söndag 14 februari 2010 19:57

Svara på mitt inlägg!

Cornelia " AA FANS "
söndag 14 februari 2010 23:19

Cornelia ” AA FANS ”
Men hur vet du att påståendet om att Dennis skulle ha våldtagit sin egen dotter Liv är sant?Tänk om Marcus sa att det var Dennis bara för att han och de andra i Andra Avenyn blivit förbjudna att säga vem den skyldige är.Om Dennis skulle ha våldtagit sin dotter så skulle han inte vara så mån om henne.En sak till.Liv såg att våldtäcktsmannen hade en stämpel.Hur skulle Dennis ha fått den?Skulle Liv ha gett sin pappa den innan hon gick hemifrån?Eller Dennis som inte var på festen ha stämlat sig själv hemma i smyg medans Liv kanske duschade.Till vilken nytta då?Det kanske du kan fråga Marcus eller de andra i Andra Avenyn.

Helen
måndag 15 februari 2010 11:11

Asså okej. Jag tycket att AA har börjat spåra ut totalt.
Jag älskar AA men nu vet jag inte längre.
Varför ska alla ligga med alla?
Varför ska alla helt plötsligt bli med barn?
Varför lyssnar ingen på vad andra har att säga?
Vad hände med Kittys dotter?
What a fuck man får ju inte reda på något :O

Madde
måndag 15 februari 2010 15:45

Jag gjorde quizet innan och märkte att Liv fick reda på att Dennis hadew misshandlat Hamza via radion. Men det finns inte med i alternativen :) )

s
måndag 15 februari 2010 23:24

Jag blev så glad när de släppte ut Hamza :) För jag tror att det är Kim som våldtagit henne. Han var ju helt hög och gick omkring i parken på kvällen. Men jag tror inte att han minns något. Jag tror att Ursula och alla utredarna kommer hitta hans mobil i parken och misstänka honom.

Tycker att Andra Avenyn har minskat kraftigt med ungdomar, det handlar nästan bara om de vuxna nu. Vill att gamla ungdomar ska komma tillbaka och att serien ska bli lite som säsong ett med alla dem.

kisses

tisdag 16 februari 2010 01:33

Elin.jag tycker att Andra Avenyn handlar ungefär lika mycket om
ungdomarna som om de äldre.Precis som i verkliga livet.
Det hade varit roligt att se Göran.Nathalies pappa.I Riverside var hanju helt galen.Han är ju präst precis som Livs pappa Dennis.Men Dennis är i alla fall normal.

Helen
onsdag 17 februari 2010 13:22

Jag såg i smygtitten när Roxana skällde på Hamza för att han sa att han inte ville jobba för Hästen.Hon skulle säkert inte bli så glad om hon fick reda på att Hamza ibland skulle jobba som hallick,eller vara chaufför när Hästen ska skjuta ihjäl någon.Det enda anständiga jobb hästen ordnade var städjobb.
Det kommer säkert att bli problem hemma hos familjen Björn.Per verkar vilja att Marcus ska vara den son han aldrig fick.Och att han med tiden ska överta företaget.Det kommer att göra Katarina vansinnig.Inte för sina systrar och hennes skull.Dom skiter väl hon i.
Utan för att hon inte ska få överta tronen som pappas lilla prinsessa.

Helen
onsdag 17 februari 2010 19:26

Va det någon mer än jag som reagerade på att Katarina drack vin i avsnittet då hon i serien är gravid? Även om man förstår att hon inte är det på riktigt så är det väl en onödig scen…

Linda
torsdag 18 februari 2010 01:44

Linda.Det var säkert fler än jag som såg att katarina drack vin.Om det nu inte var alkoholfritt.Men det tror jag inte.Katarina är så korkad så hon inte vet vad som är rätt eller fel.Till exempel att man inte trasslar in sig
i förhållanden med gifta män.Så vem vet om hon tänker sunda tankar alls.

Helen
torsdag 18 februari 2010 09:17

det är marcus som har våldtagit liv , hamza är oskylldyg , hamza är nog inte lika dum som ni tror , för det äe marcus , FATTA DET , man såg det på mörket på handen , och man såg dt

Tessan
torsdag 18 februari 2010 09:22

asso kom igen alla skyller på marcus , asso fatta det är marcus inte hamza

Tessan
torsdag 18 februari 2010 12:11

Det verkar vara flera som VET vem den skyldige är.En del VET att det är Marcuc precis som att några VET att det är Kim eller Livs egen pappa Dennis.Har det kanske varit mer än en våldtäktsman?Det kanske de som VET kan förklara.Konstigt att folk VET så olika.

Helen
torsdag 18 februari 2010 13:06

Till Webb-Hanna.Som du säkert har läst så är det några som påstår att de VET vem som har våldtagit Liv.För att de påstår att någon av de som är med i andra Avenyn har talat om det.Men hur är det med tystnadsplikten,eller vad man ska kalla det?Får skådespelarna avslöja för oss tittare innan vi själva får reda på det längre fram i programmet?

Helen
torsdag 18 februari 2010 16:30

Men helvete, asså ursäkta svordomarna!
Men jag saknar AA :( Kan ni inte bara sända det på webben?
Snälla Webb-Hanna

fredag 19 februari 2010 00:35

Det hade varit trevligt om Riverside fortsatte på Webben
varje dag när det är uppehåll i Andra Avenyn.

Helen
fredag 19 februari 2010 21:40

Jag tror också att det är Markus som våldtagit Liv. det syntes att det inte var hamsa. personen såg ut att ha samma sorts ben som markus. Han var ju också sur på Liv den kvällen!

PATTE
lördag 20 februari 2010 14:10

Stackars Greger.Alla är emot honom.Den enda som varit vänlig mot honom är Kim.Fast inte på det sättet Tony tror.
Tony kan ha reagerat på när Marcus sa ”håll reda på din son så att han lämnar min farsa ifred” och trott att Greger utnyttjat Kim medans Marcus tror att Kim utnyttjat Greger för att kanske få bättre betyg.Tror inte att de har frågat Kim hur det egentligen är.

Helen
lördag 20 februari 2010 14:21

Jag tänkte på en sak när Tony stormade in på Gregers kontor.Det var tur att inte Hästen galopperade in för då
kanske Greger blivit skjuten.

Helen
söndag 21 februari 2010 16:46

Att folk ens tror det är Kim. Kim gick aldrig hem och bytte om från vit till svart tröja. Det är ingen av de som folk misstänker, de har ju försökt få oss att inbilla oss detta med liknande kläder osv, för att sedan få oss att bli helt chockade över vem den sanna v-mannen egentligen är. De vill få en att tro så lätt som möjligt, för att kunna lura oss och göra det spännande..haha ganska lätt om bara folk lärde sig lite hur filmer m.m. är uppbyggt :)

SSSSSSSS
söndag 21 februari 2010 18:27

Många har lagt märke till långa smala ben och skinnjacka.
Men är det någon som har tänkt på att han som sprang efter Liv inte hade skor på sig.Det såg ut som boots ungefär.Vem har sådana?

Helen
måndag 22 februari 2010 16:35

Jag tror att den filmen är dubbad för det är hamza som våldtog liv… vem skulle det annars vara??:D
Kan inte bara hästen dra här i från andra avenyn?? håller någon med mig?.. fast jag vill attt det inte ska vara hamza för han har barn o flickvän!….:D

Sandra
måndag 22 februari 2010 23:33

Sandra.Jag tror att den som våldtog Liv är någon för henne
okänd person.Det ska inte vara för enkelt för oss att veta det.Många tror ju att det är Hamza,Marcus eller Kim
som är skyldig.Men det kan lika gärna vara någon av hästens utländska arbetare.Tror dock inte att det är den mörke killen som är hallick åt Hästens tjejer.Han är ju liten och knubbig.Men kanske en av alla torskar som köper sex av de tjejerna.
När det gäller Hästen så borde han hamna i fängelse.Polisen Ursula fattade ju misstankar om prostitution när hon såg filmen som bevisade var Hamza var när Liv blev våldtagen.Sedan sa hon ju till Hamza att han borde hålla sig borta från Hästen.Konstigt att hon inte haffar honom när hon VET att han är kriminell.Det gick ju så snabbt att gripa Hamza för att någon sa att det var han.Vad hon inte tänker på är att en kamera ljuger inte.Det gör däremot människor ofta.

Helen
torsdag 25 februari 2010 04:46

Helen är du rassist eller? Vadå menar du med ”det kan lika gärna vara någon av hästens utlänska vänner”. Vafan är ditt problem. Det kan lika gärna vara en svensk som en invandrare. IDIOT

svar på sandra
torsdag 25 februari 2010 11:39

GREGER ÄR EN TIMELORD, OCH HANS DIALEKT ÄR HANS TARDis. TRUFAX, PPL.

Anna
torsdag 25 februari 2010 12:43

Asså, jag tycker det här är lite vimsigt!
Det är lixom, Kim han var ju drogad med starka grejer. Jag tror inte det är han, elr kanske …
Vet inte riktigt.

Men jag tror inte det är Hamsa, för han som våldtog
Liv hade Skinnjacka, ganska smala ben, och stämpel
från festen som liv stog och ”delade ut”. Och Hamsa
fick ingen stämpel va? :O Kanske var det Marcus
han hittade ju Liv i parken!

Julia
torsdag 25 februari 2010 14:15

svar på sandra.Jag är varken en rasist eller en idiot.
Onda och goda människor finns överallt.En mycket ond svensk är Hästen.Han utnyttjar utländsk arbetskraft.
De som jobbar hos honom är illegala invandrare.Vill de ha pengar så är det bara att lyda honom.Förutom städning och biltvätt så har han ”horor” och hallickar som anställda.
Om han har t.ex 4 män som jobbar hos honom,varför skulle inte 1 av dem kunna vara en rå typ som våldtar tjejer?Hamza som tycker att Hästens verksamhet är avskyvärd vill inte jobba med honom.Han är en god utlänning.Om du kommer ihåg så skrev jag också att det kan även vara en torsk.Alltså en som köper sex.Där nämnde jag inget om det skulle vara en utlänning eller ej.Det kan vara en svensk.Vi vet ju inte vem våldtäktsmannen är.Tänk om det är någon i kyrkan som Dennis jobbar i.Någon församlingsmedlem.
Sedan vill jag säga att jag inte gillar polisen Ursula.
Får man det utan att bli kallad rasist?Hon är ju från Finland.

Helen
lördag 27 februari 2010 01:57

Om man tänker efter så förstår man att Hamza är oskyldig, eftersom Liv minns att mannen hade en stämpel på handen och Hamza fick ingen när han gick in på festen. Så Markus eller Kim. Jag tror Markus!

jessica
söndag 28 februari 2010 17:01

Du är ju skruvad. Du tror inte han ”halicken” har bott i sverige länge ?
Han är ju lika mycket människa som vi andra. Släng dig i väggen och dra här i från ……

Svar på Helen
söndag 28 februari 2010 18:57

Det spelar ingen roll hur länge hallicken har bott i Sverige.Den mörke killen som Hästen ofta har med sig verkar ha bott här länge eftersom han pratar svenska med honom. Jag har inte påstått att det är just HAN som våldtog Liv. Men han är ju inte den enda som jobbar för honom.
Även om de andra männen har mer ”anständiga”arbeten som t.ex biltvättare så vet vi inte vad de gör på fritiden.Jag säger INTE att det är någon av Hästens arbetare utan att det KANSKE är det. Eller någon torsk som brukar köpa hästens ”horor”.Det kan vara vilken man som helst.T.ex en församlingsmedlem i kyrkan.Svensk eller ej.
Det är lika illa om en utlänning våldtar någon som om en svensk gör det.Fast det kanske inte du tycker.
Du kanske tycker att man är rasist om man säger ”din jävel” till en utlänning som våldtar men att man får säga så till en svensk.Utlänningar ska ha samma rättigheter som svenskar.Men inte fler.

Helen
måndag 1 mars 2010 22:28

hej visste hela tiden att hamza va oskyldig för han hade ingen stämmpel på handleden som liv hade sett för han fick ju inte komma in och då betalade ju dom merapengar och sen gick dom in men jag tror att det e greger som har vålagit liv för att dom skulle haen fest på RBC och att alla vart fulla och då vart ju greger arg så det e vad jag tror oj vad mkt jg skrev aja inget att göra åt….P.Slängtar tills nästa avsnitt

Natalie
tisdag 2 mars 2010 19:08

den var skit bra fast jag vill se fortsätningen men vad är os

Kommentera





* Obligatoriska fält